Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!



Ostatnia aktualizacja strony: 22.07.2017

Moje aplikacje na Androida

Kopcemon GO (wersja alfa)

Kopcemon GO jest parodią gry Pokemon GO. Nie wymaga jednak wyjścia na dwór, tylko na pole, a zamiast pokemonów zbieramy w niej krakowskie góry syntetyczne.

Pobierz aplikację

Wieniec adwentowy

Jako że niedawno zaczął się Adwent, postanowiłem stworzyć prosty, wirtualny odpowiednik wieńców adwentowych, które spotykamy w naszych kościołach. Jak nietrudno się domyślić, działanie aplikacji polega na sprawdzaniu aktualnej daty i wyświetlaniu odpowiedniej liczby zapalonych świec. Niestety, obecnie posiada ona dość prymitywny interfejs semigraficzny (wyświetlający grafikę utworzoną ze znaków tekstowych), jednak w przyszłości planuję go ulepszyć.

Pobierz aplikację Pobierz kod źródłowy

Jak instalować aplikacje spoza Google Play?

Niektóre programy na Androida, np. te znajdujące się na mojej stronie, są dostępne w formie plików instalacyjnych z rozszerzeniem .apk, generowanych przez środowisko programistyczne na podstawie kodu źródłowego. Taki plik należy zapisać w pamięci telefonu lub na włożonej do niego karcie Micro-SD (pobierając go z Internetu przez przeglądarkę smartfona, kopiując przez kabel USB z komputera, odbierając przez Bluetooth itp.). Następnie znajdujemy go w menedżerze plików urządzenia i otwieramy. Domyślnie instalowanie aplikacji spoza Google Play jest zablokowane, jednak w takim wypadku wyświetli się komunikat z przyciskiem prowadzącym do odpowiedniej karty ustawień, w której możemy je odblokować. Oprócz tego zostaną wyświetlone wszystkie uprawnienia, które użytkownik musi zaakceptować. Po ich zatwierdzeniu rozpocznie się instalacja.

Jak samemu pisać aplikacje na Androida?

Na stronie http://developer.android.com/training/basics/firstapp/index.html znajduje się kurs pisania aplikacji na Androida oraz linki do potrzebnego oprogramowania (wszystko za darmo). Przydatna jest znajomość języka Java i XML. W trakcie pisania aplikacji można ją testować na swoim smartfonie podłączonym do komputera przez USB (wymagane jest zainstalowanie odpowiednich sterowników, np. pobranych ze strony producenta, i włączenie trybu debugowania).

Początek strony